רשמים מכנס Socialize 2012

By | 4 בדצמבר 2012

ביום שלישי ביליתי יום שלם בכנס Socilize12  אשר על פניו יש לו קשר רופף אל עולם הבינה העסקית. הכנס דן בהשפעות שונות של רשתות חברתיות על העסקים.

הכנס נסוב על היבטים שונים של רשתות חברתיות (מוכרות ובפחות מוכרות) בעולם העבודה המקצועי. דוברים רבים הרצו על היכולת של רשתות חברתיות להגביר מכירות . זה לא ממש התחום שלי.

לשמחתי מצאתי ישר בכניסה שני דוכנים של חברות שונות אשר מיד ראיתי את התרומה שלהן לעולם ה- BI:

חברה בשם Jive אשר מתמחה בפיתוח רשת ארגונית לעולם הארגוני ו- IBM אשר מתמחה ב… כנראה שבהכל. ל- IBM יש לה גם מוצר של רשת חברתית לארגונים.

רשת חברתית לארגונים יכולה לייעל פעילות אשר צורכת המון זמן בפתרון BI.

בפועל, ככל שמערכת ה-  BI של החברה מצליחה יותר, כך מנהל הפרויקט צריך להפנות משאבים הולכים ועולים בנושא של תמיכה במשתמשים. ישנם מספר נושאים עיקריים לפניות של משתמשים אל מנהלי ה- BI :

  1. פניות בנוסח איך הופכים גרף עמודות לגרך עוגה? (תשובה: קליק ימני איפשהו ß סוג גרף וכו').
  2. פניות בנוסח: האם מכירות נטו כוללות גם את הבונוס לאיש המכירות? (תשובה: מכירות נטו זה בעיקרון מכירות ברוטו בניכוי הנחות. מאז שיאיר החליף את יעל כסמנכ"ל מכירות, גם הבונוס לאנשי המכירות מופחתים מהמכירות ברוטו. לכן: בדוחו"ת X,Y, Z המונח מכירות נטו אינו כולל בונוסים. לעומת זאת בדוחו"ת A,B, מכירות נטו כוללים את הבונוסים לאנשים המכירות.
  3. פניות בנוסח: כדאי לדעתי להוסיף למודל A את המדד המחושב Z. תשובה: הביצוע יוחלט בדרך כלל על פי המיקום של המבקש בהיררכיה הארגונית או השמות שהפונה יודע לשלוף ("יש לי דו"ח להגיש למנכ"ל… ").

את כל הפניות לקבלת מידע טכני (סעיפים 1-2 לעיל) ניתן לייעל מאד באמצעות רשת חברתית ארגונית על ידי כך ש:

א.   נענה על כל שאלה פעם אחת. בפעם השנייה שמישהו ירצה תשובה לאותה שאלה, הוא יבין שבמידה וישלח מייל לצוות הפרוייקט, הוא יקבל את תשובת ה- "לחץ קליק ימני וכו'…" בתוך יום עבודה (במקרה הטוב). לעומת זאת אם אותו עובד ישאל שאלה זו ברשת החברתית שלו, יכול להיות שקולגה שלו (מנהל סניף אחר לדוגמה) יענה לו זמן קצר מאד לאחר השאלה אם לא בזמן אמת ממש. כלומר משתמש שאל שאלה, וקיבל תשובה במהירות ללא התערבות של צוות הפרויקט. יתירה מכך, אחרים שחיפשו ומצאו שאלה-תשובה זו, יכולים לדרג את התשובה. על פי דירוג זה יקבע המקום שתקבל התשובה בפעם הבאה שמישהו ישאל שאלה דומה.

ב.      בקשות לתוספות ושינויים:  קביעת סדר עדיפות לפניות על פי היררכיית המבקש אינה יעילה. פעמים רבות נושאים שמעלים זוטרים הינם חשובים ביותר אך נשארים בתיבת המייל המתמלאת במהירות שלנו עד לטיפול "מחר-כך". עובדים שהגיעו מחברות אחרות מעלים לעיתים קרובות רעיונות מצוינים אך כיוון שאין להם מספיק כוח בארגון, רעיונות אלו נשארים כאמור בתיבת המייל. קבלת בקשות לפיתוחים עתידיים באמצעות רשת ארגונית הינה יעילה בהרבה:

עובד שם על "קיר" הפרויקט בקשה לשינוי. כל העובדים האחרים יכולים לראות בקשה זו ואת תגובת צוות הפרויקט. עובדים אחרים יכולים להקליק על Like כדי לציין שבקשת שינוי זו נחוצה להם. לעיתים בקשות לשינויים ותוספות חשובים לעובדים רבים אך הרעיון בכלל לא עלה במוחם. כאשר מישהו אחר הציע הצעה טובה והם רואים אותה, הם יכולים להוסיף הערות, להקיש Like  וכאמור צוות הפרויקט יכול לקבל כלי משמעותי ביותר כדי לקבוע את סדר העדיפויות לשינויים ותוספות נדרשים.

בחיי היום יום, רבים שואלים בפייסבוק את חבריהם שאלות בנושא: "מישהו יודע על משהו לעשות עם הילדים ביום שישי בתל אביב? "

מדוע שלא יהיה קיר בו יכול כל עובד לשאול כיצד לבצע "הצג לפני הדפסה" בפנורמה?

Share

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.