הכרזת מוצר חדש (Necto) על ידי פנורמה

By | 22 במאי 2011

אנו סבורים כי מערכות בינה עסקית נותנות ערך עסקי כמעט בכל מכל מגזר בארגון אליו הן מגיעות.

ברם, בפועל מערכות אלו, אינן חודרות עמוק מספיק אל פעילות הארגון. משתמשי מהערכות הבינה העסקית הינם בדרך כלל כלכלנים או רפרנטים ייעודיים.

מנהלים מצד אחד ועובדים זוטרים מצד שני, נשארים מחוץ למעגל המשתמשים הישיר. משתמשים אלו הינם משתמשי BI בכלי ה- BI הנפוץ ביותר: מייל וטלפון – "הכן לי בבקשה דו"ח X ". על פי פורסטר, חדירת ה- BI לארגונים הינה בשיעור של 3% – 8% מהעובדים בלבד.

מצב זה יוצר מצד אחד מתח אצל אנשי מערכות המידע אשר צריכים במקביל לפיתוחים מתמשכים להיות מופתעים כל פעם מחדש עקב "דו"ח דחוף שאני צריכה לישיבת הנהלה מחר".

מצד שני המשתמשים נשארים מתוסכלים מכך שלמרות ההשקעה הגדולה בבינה עסקית, הם עדיין תלויים במידה רבה בזמינותם של אנשי מערכות המידע. בסופו של דבר משתמשים רבים מסתפקים בדוחו"ת קבועים במקום לבצע ניתוח פעיל. למעשה למעט הצבעים המרשימים, נשארנו במקום דומה למקום בו היינו טרום מערכת ה- BI (מתכנת מכין דו"ח על פי דרישת משתמש).

מוצר ה- Necto מבית פנורמה אמור להיות גלולת הרגעה לשני הגורמים: משתמשים ומפתחים. עיקר יתרונו של המוצר הוא לטעמי בשני מישורים:

  1. הכנסת משתמשים שהינם פחות מיומנים טכנולוגית לעניינים על ידי המלצה על דוחו"ת שהכינו אחרים ולדעת המערכת עשויים לעניין משתמשים אלו.
  2. חיבור עובדים שונים בארגון ברשת חברתית פנימית ויצירה של דיאלוג פתוח על הנתונים המוצגים.

הרעיון הינו לדמות רשת חברתית פנים ארגונית. בדומה לפעילות בפייסבוק לדוגמה, משתמש Necto יכול להגדיר "חברים". חברים ברשת החברתית של המערכת יכולים לראות את הפעילות אחד של השני:

  • מהם הדוחו"ת שיצרו ?
  • אלו מימדי ניתוח עניינו אותם ?

בשלב השני משתמש המוצר במנוע המלצות מבוסס התנהגות המשתמש. המערכת ממליצה לעובד על עובדים נוספים אשר כדאי לו לצרף לרשת שלו על בסיס תחומי עניין או על דוחו"ת נוספים בהם כדאי לו להציץ על בסיס הדוחו"ת בהם הוא הסתכל בעבר.

כל מי שקנה באמזון, ראה סרטון ביוטיוב או התחבר ל- LinkeIn, Facebook מכיר את ה"אולי יעניין אותך גם…" שיש באתרים אלו. בדיוק באותה לוגיקה משתמש גם ה- Necto באמצעות מנגנון ה- AIDEN הייחודי אשר משתמש באלגוריתם להתאמת דוחו"ת נוספים או עובדים נוספים איתם כדאי לי להיות בקשר.

היבט מעניין נוסף של המערכת הינו יכולת הדיאלוג ברמת פריט המידע. סיפור לקוח דמיוני: סמנכ"ל המכירות ראה שלקוח גדול ירד משמעותית ברכישותיו ברבעון הנוכחי. בעולם הטרום Necto הוא היה שולח מייל למנהל המוצר, מקבל תשובה שלקוח גדול רכש ברבעון הקודם כמות כפולה ולכן ברבעון זה לא רכש כלום. חילופי המידע נשארו בין שני אישים אלו בלבד ונשכחו כעבור מספר ימים.

בעולם ה- Necto סמנכ"ל המכירות ישים את שאלתו על התא המתאים בדו"ח המכירות. מנהל קו המוצרים יצורף על ידי סמנכ"ל המכירות לדיון וכך יידע שהחל דיון הדורש השתתפותו. הוא יענה את הערתו וכך כל מי שנכנס לדו"ח מעתה והלאה יראה את דו השיח של סמנכ"ל המכירות ומנהל המוצר ויידע לפרש את הנתון שהוא רואה טוב יותר.

אל הדיון המתנהל על נתון מסויים בין שני עובדים, ניתן לזמן עובדים נוספים. שיטה זו עדיפה על השיטה המסורתית של מיילים מרובי CC (תפוצת נאט"ו) אשר לעיתים קרובות מרעילה את האוירה במקום לשפר תוצאות.

יתרון נוסף של שיטה זו הינו בעת עזיבת עובד. במצב של עזיבת עובד את החברה אנו מאבדים את המצגות הפרטיות שלו ואת כל המידע שהיה, בתיבת המייל שלו ובראשו. לעומת זאת עם Necto הערותיו של העוזב והדוחו"ת הפרטיים שלו ממשיכים להיות מוצגים עבור כל "חבריו" גם לאחר עזיבתו וכך פחות מידע נעלם מהחברה יחד עם העובד האובד.

בעת כניסה של המשתמש למערכת הוא אינו נחשף למצגת אשר הינה ברירת מחדל אחידה לכל המשתמשים אלא הוא רואה את רשימת המצגות האחרונות בהן הוא עצמו השתמש או רשימת מצגות אשר המערכת זיהתה כמתאימות לו.

המשתמש עצמו יכול ליצור בעצמו מצגות חדשות באמצעות אשף שהיה עד היום רק למנהל המערכת. אשף זה מאפשר יצירת מצגת חדשה ממקורות רבים: קובית MS-OLAP מסורתית, גליונות אקסל, קובית In-Memory – PowerPivot .

הריפוזיטורי של פנורמה הורחב מאד באופן המאפשר למשל להוסיף לשם מוצר ממימד המוצרים את תמונתו כך שתישמר בריפוזיטורי ותוצג על המצגת בעת בחירת החותך של מוצר זה.

Share

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.